Vilda Kreta

.

Chania, Kreta, Grekland, 12/10-2012

Oktober månad och lufttemperaturen blir stadigt kallare... vilket innebär betydligt behagligare klimat för att ge sig ut på äventyr också på landbacken! :)

Efter många månader med mer eller mindre ständigt vatten ovanför huvudet är det en härlig känsla att ta på sig vandringskängorna och ge sig ut bland de höga bergen och njuta naturens tystnad.





Det tar dock inte lång stund innan jag längtar tillbaks till havet igen. Jag fortsätter då turen genom ravinen och kommer efter några timmars vandring ut till Kretas sydkust.




Kreta är känd för att vara ett populärt turistmål, men här finns också mycket vild och orörd natur. Jag fortsätter min vandring längs små stigar getterna vandrat upp...

Inte en mänsklig själ har jag träffat på sedan jag lämnat sista lilla bergsby. Här finns bara jag, getter, några ödlor och en magnifik utsikt över kustlandskapet och Libyiska havet.




Dom många grottorna bjuder på fint skydd över natten... Som Ni säkert redan klurat ut söker jag ett boende med havsutsikt och finner mycket riktigt snart mitt perfekta grottboende vid strandkanten.




I sällskap av sköldpaddor, som nyfiket sticker upp huvudet mellan vågorna, somnar jag snart till det rogivande vågskvalpet...

Jag är trött och nöjd efter en givande dag... och med all säkerhet väntas nya upplevelser imorgon!! :)

















.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar